Syyskokous ohje etäkokoukseen osallistujille

Perussuomalaisten Keski-Pohjanmaan piirin syyskokous järjestetään torstaina 7.1.2021 klo 1800 etäkokouksena Microsoft Teams viestintäalustaa käyttäen.

Kokoukseen osallistuvilta kokousedustajilta vaaditaan ennakkoilmoittautuminen etäkokouslinkin lähettämiseksi ja
mahdollisten äänestysten toteuttamiseksi sekä varmistetaan kokoontumisrajoitusten toteutuminen.

Etäkokous: Microsoft Teams, linkki kokoukseen lähetetään ilmoittautuneille sähköpostilla viimeistään torstaina 7.1.2021 klo 1200.
Kokouksen fyysinen paikka: Hotelli Kaustinen, Pajalantie 24 Kaustinen.

Teams-etäkokous avataan klo 1730, jonka jälkeen kokoukseen osallistuvat voivat liittyä siihen ja testata toiminnan.
Kokoukseen osallistujat avaavat mikrofonin ja kuvayhteyden puheenvuoronsa ajaksi ja sulkevat ne puheenvuoron jälkeen.
Puheenvuorot pyydetään kommenttikentän kautta kirjoittamalla pv.
Puheenjohtaja jakaa puheenvuorot.

Esityslista valmistellaan mahdollisimman pitkälle etukäteen kokouksen sujuvuuden takaamiseksi.

Äänestykset toteutetaan huutoäänestyksenä tai lippuäänestyksenä.

Huutoäänestys toteutetaan osallistujanimilistan mukaan järjestyksessä, jolloin kukin vuorollaan avaa kuva ja ääniyhteyden ja vastaa JAA, EI tai TYHJÄ.
Lippuäänestys toteutetaan sähköistä Äänestyskoppi.fi -palvelua käyttäen. Jokaisella äänestäjällä tulee olla käytössä henkilökohtainen sähköpostiosoite, joka on ilmoitettu etukäteen kokouksen järjestäjille. Kokoukseen osallistuvien kokousedustajien sähköpostiosoitteet syötetään äänestyspalveluun etukäteen valmiiksi. Suljetussa äänestyksessä kokoukseen osallistuvalle tulee sähköpostiviesti, jossa pyydetään siirtymään äänestykseen klikkaamalla linkkiä. Internetselaimeen aukeaa sivu valitaan äänestettävä asia ja painetaan Äänestä-painiketta. Tämän jälkeen pyydetään vielä vahvistamaan valinta, jonka jälkeen äänestys kirjautuu järjestelmään. Äänestyksen päätyttyä järjestelmä näyttää äänestyksen tuloksen
äänestyksen järjestäjälle.
Äänestyksiin varajärjestelmänä signspace.

Kokouspaikalle osallistuu puheenjohtaja ja kaksi sihteeriä.

Kirjoitettu 6.1.2021