Perussuomalaiset esittivät ryhmäavustuksiin varatun rahan siirtämistä hoidon ja hoivan toimialueelle

Perussuomalaisten aluevaltuustoryhmän Lehdistötiedote

Julkaisuvapaa heti

Keski-Pohjanmaan Hyvinvointialueen aluevaltuusto kokoontui tänään, 4. joulukuuta 2023, käsittelemään Toiminta- ja Taloussuunnitelmaa vuosille 2024-2026.

Perussuomalaisten aluevaltuutettu Tomi Kivelä esitti yhdessä kristillisdemokraattien valtuustoryhmän kanssa ehdotuksen: “Ryhmäavustuksiin varattu 200 000 euroa siirretään hoidon ja hoivan toimialueelle, erityisesti keskittyen omaishoitajien tukemiseen ja lääkearvioiden palvelusetelinpilotin laajentamiseen.”

Tämä ehdotus herätti laajaa keskustelua. Perussuomalaiset painottavat vahvasti tarvetta kohdentaa varat suoraan hoitoon ja hoivaan.

“On valitettavaa, että valtuusto päätti toisin kuin mitä alueen todellinen tarve olisi vaatinut. Hoito ja hoiva sekä omaishoidon tuki ovat olleet liian pitkään sivuroolissa päätöksenteossa,” Kivelä kommentoi.

Perussuomalaiset ovat pettyneitä päätökseen, jossa poliittiset ryhmät näyttävät asettavan oman toimintansa rahoituksen etusijalle hoidon ja hoivan sekä omaishoidon arvostuksen kustannuksella.

Lisätietoa:

Tomi Kivelä