Keski-Pohjanmaan Perussuomalaiset nimesi 5 eduskuntavaaliehdokasta

Keski-Pohjanmaan Perussuomalaiset kokoontui 3.7.2022 kevätkokoukseen Vetelissä, Veikkolan seuratalolla. Piirikokous käsitteli sääntömääräiset kokousasiat ja päätti muun muassa vuoden 2021 tilinpäätöksestä ja vastuunvapauden myöntämisestä hallitukselle.

Vuosikokous päätti myös eduskuntavaalien ehdokasasettelusta Keski-Pohjanmaan osalta. Piirikokous valtuutti Keski-Pohjanmaan piirinhallituksen päättämään eduskuntavaaliehdokkaista kevään 2023 eduskuntavaaleihin. Piirikokouksen jälkeen kokoontunut piirihallitus nimesi yksimielisesti seuraavat viisi henkilöä ehdokkaikseen:

Manolis Huuki 31, Valtiotieteen kandidaatin Kannuksesta. Manolikselle tärkeitä teemoja ovat maanpuolustus-, maaseutu- ja koulutuspoliittiset kysymykset.

Ulpu Keränen 41, Poliisivankilan vartijan Kokkolasta.

Jorma Malinen 63, Oikeusnotaari, ylikonstaapeli (evp) Uudestakaarlepyystä. Jormalle tärkeitä teemoja ovat maatalous-, liikenne- ja turvapaikkapolitiikkaan liittyvät asiat.

Mauri Peltokangas, 56 Kansanedustaja Kokkolasta

Pia Sillanpää 44, Kätilö, yrittäjä Kokkolasta. Pialle tärkeitä teemoja ovat sotealan, ruoka- ja energiantuotannon huoltovarmuuteen liittyvät kysymykset.

Keski-Pohjanmaan piirin puheenjohtaja Timo Sillanpää kommentoi piirihallituksen valintoja seuraavasti:

”Valitsemamme ehdokkaat edustavat monipuolisesti perussuomalaista Suomea ja ovat yksiselitteisesti parhaimmat ehdokkaat, joita alueella voi äänestää. Kansalaisilla on siis mahdollisuus valita Perussuomalaisten piirin aktiivisista ehdokkaista se mieluisin, henkilö, joka ajaa vaalipiirimme asioita.

Suomalaisen politiikan ajankohtaisista kysymyksistä ehdokkaat ovat huolissaan muun muassa energiakysymyksistä niin alueellamme kuin Suomessa yleensä– onko bensa halpaa, onko meillä riittävästi edullista energiaa kotien lämmittämiseksi ja riittääkö kotimainen ruoka varmasti jokaiselle? Näihin huoliin ehdokkaamme haluavat täysimääräisesti vaikuttaa. Siksi olemme jo nyt liikkeellä kuuntelemassa ihmisten huolia ja murheita vaikean talven edessä.”

Yhteystiedot:

Timo Sillanpää, Perussuomalaisten Keski-Pohjanmaan piirin puheenjohtaja